"... Det var vigtigt for os, at webshoppen blev gjort brugervenlig, samtidig med, at den skulle være overkommelig at administrere for os, som en mindre virksomhed."

— Julie Hansesgaard, Kommunikations- og marketingansvarlig

En trang til fornyelse af det visuelle udtryk, samt en forbedret købsoplevelse

Da Wood Zone tilbage i 2022 tog kontakt til os med stærke overvejelser omkring, at få forbedret deres digitale tilstedeværelse på egen platform, lavede vi en gennemgående analyse af deres daværende setup. Julie, Martin og Benjamin havde klare visioner om en mere struktureret webshop, der dels var nemmere at håndtere i dagligdagen, men også havde det rigtige visuelle udtryk, som kunne understøtte de æstetiske produkter de producerer. Derudover ønskede de en kraftig forbedring af hastigheden, samt af hele købsflowet.

Til vores første møde stod det klart, at Wood Zone 2.0 ville blive en komplet reetablering, hvor vi skulle starte fra scratch og gentænke hele strukturen og designet fra ny. Og med et solidt jysk håndtryk startede, hvad der skulle vise sig, et enormt spændende og inspirerende samarbejde.

01

Sammenkobling af produkter

En af de større udfordringer på Wood Zones daværende webshop løsning, vedrørte produktstrukturen og mangel på klarhed i katalogoversigten. Hvert produkt var for specifikt og omfattende på kategorisiderne, hvilket gjorde det besværligt at navigere mellem forskellige produktvarianter.

Derfor traf vi en beslutning om at få sammenkoblet alle produkterne, således at hvert varenummer kun ville blive præsenteret som ét produkt, men til gengæld med mulighed for at vælge præcist den ønskede variant inde på produktsiden. På den måde har vi fået gjort det nemmere for slutbrugeren at klikke sig rundt og f.eks. skifte mellem “Materiale & Behandling”, hvor produktbilledet herefter skifter til det relevante.

Denne ændring har resulteret i en mere struktureret produktkatalog og har simplificeret det visuelle udtryk på kategorisiderne.


02

B2B shop

Efter lanceringen af webshoppen er der løbende sket videreudvikling af løsningen i takt med Wood Zones vækst og de nye krav, der er opstået. Dette omfattede blandt andet udvikling af en integreret B2B-webshop, som giver mulighed for at tilknytte forhandlere med individuelle logins. På denne måde kan de nu præcist styre rabatsatserne, helt ned på forhandlerniveau. Derudover er checkout-fasen blevet tilpasset, så den matcher præcist de oplysninger, som Wood Zone har brug for til behandling af B2B-ordrer.


03

Integration til ERP system

I samme omgang blev det også nødvendigt med en automatiseret integration mellem webshoppen og deres ERP system. En vigtig funktionalitet, da de ønskede komplet ordrebehandling i deres økonomisystem og gerne ville mindske de manuelle processer mellem flere forskellige systemer.

Alle ordrer, uanset om de stammer fra privatkunder eller B2B-forhandlere, bliver nu automatisk og øjeblikkeligt overført til økonomisystemet, hvor de håndterer dem derfra.


04

Engelsk sprog

For at imødekomme den stigende efterspørgsel fra internationale markeder har vi i efteråret 2023 tilføjet engelsk som sprogmulighed og prissætning i EUR på webshoppen.

Forside

Mobilmenu

Produktside

"Ole og Martin har bidraget med en stor teknisk viden og kunnen, kombineret med grafiske evner og en forståelse og imødekommenhed overfor vores ønsker om en smukt og stilrent opsat side, som matcher den æstetik vi stiler efter i vores snedkermøbler."

— Julie Hansesgaard, Kommunikations- og marketingansvarlig

Løsningselementer

WoocommerceB2B shopFlere sprogHastighedsoptimeringACFVisuel identitetHostingIntegration til ERP system